Category Archives: INFO PENYAKIT & TIP SIHAT

PARAS GULA TINGGI PENYEBAB TENAGA BATIN LEMAH

A really wepa itu gula tinggí?

Gula tinggí apabila insulin xdapat dihasilkan dengan mencukupi menybabkan gula tidak dapat diserap masuk ke dalam sel sel tubuh.

Maka gula gula tadi tersekat pada saluran darah dan menyebabkan terjadinya paras gula tinggí.

Jom sama2 check pada diri masing2.. Adakah tuan/puan ada tanda2 nii

1.Kabur penglihatan
2.Penyakit kulit berterusan
3.Luka lambat sembuh
4.Jangkitaan pada sistem pembuangan air kecil
5.Kebas kaki dan tangan

Tuan/puan adakah mempunyai 3 dari 5 tanda tanda diatas? Mungkin bacaan gula tuan/puan sudah ke paras tidak normal.

Tapi jgn risau, sebelum ia merebak ke paras lebih tinggi. Eloklah kiranya dirawat segera.

BC 100 melancarkan aliran darah dan “menendang keluar” gula dan garam yang tidak sihat dan terdapat dalam darah kita.

Dengan mengamalkan sapuan BC 100 in sha Allah kita akan terhindar daripada penyakit2 bahaya yang seterusnya menjadi penyumbang kepada kadar kematian manusia.

Bayi Terseksa Derita Ekzema

[ BAYI TERSEKSA!!!!!!] 😲😲 .
😔 Awak tahu x Kisah bayi yg berdarah sampai nampak daging kat atas kepala tu.???????? .
Awak x tahu🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
.
➡️ Awak tahu x ramai bayi dan Kanak2 yang derita eczema dari seawal usia 3 bulan….

.
➡️ Awak tahu x bayi dan Kanak2 yang derita rezeki eczema sukar untuk mendapat tidur yang berkualiti

.
➡️ Awak tahu x bayi dan Kanak2 yang derita eczema mudah mendapat alahan.. Mereka x boleh panas… X boleh stress..

.

➡️ Awak tahu x emosi bayi dan Kanak2 yang derita eczema terganggu kerana mereka sering tidak selesa….

.
➡️ Awak tahu x yang eczema pada bayi dan Kanak2 boleh sehingga ke tahap berdarah dan Bernanah..
.
TETAPI… ALHAMDULLILAH….🤲🤲🤲🤲
.
🌸👍🌸 Kita boleh membantu bayi dan Kanak2 ini dengan satu produk istimewa… ♥️♥️♥️ BC 100 ♥️♥️♥️
.
0169629061 Kak Elly FREE je if korang nk wasap tanya sal BC 100 ni.. Testimoni EKZEMA / ECZEMA seperti di bawah ye 👇👇👇

Kenapa Ramai Orang Kelantan Hidap Diabetes

Maybe ni salah satu puncanya kan???

.

Sumber Dari Utusan Malaysia (2014)

Boleh baca ye 👇👇👇

.

TUMPAT 6 Sept. – Sebanyak 2.6 juta penduduk negara ini menghidap diabetes atau kencing manis ekoran kurangnya penjagaan kesihatan terutama ketika pengambilan makanan harian.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahya berkata, daripada jumlah tersebut, Kelantan merekodkan jumlah penghidap paling ramai iaitu 300,000 orang.

Beliau berkata, lebih membimbangkan, rata-rata penghidap penyakit berkenaan terdiri daripada golongan muda di bawah usia 20 tahun.

“Perkara ini tidak boleh diambil mudah oleh rakyat kerana melibatkan soal kesihatan.

“Saya ingin nasihatkan seluruh rakyat negara ini supaya mengurangkan pengambilan makanan manis serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersukan,” katanya selepas program saringan kesihatan bersama masyarakat Siam di Kampung Jubakar Darat di Wat Machimaran, di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengarah Kesihatan negeri, Datuk Dr. Ahmad Razin Ahmad Maher; Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tumpat, Datuk Mohd. Rosdi Ab. Aziz dan Naib Ketua UMNO bahagian, Wan Hanapi Wan Yaakob.

Tambah Hilmi, penduduk perlu mengamalkan gaya hidup sihat di samping menjaga pemakanan bagi memastikan kesihatan mereka berada pada tahap terbaik.

Dalam perkembangan lain beliau memberitahu, kes denggi di Selangor dan Kelantan mula menunjukkan penurunan dalam tempoh dua minggu ini.

“Perkembangan positif ini adalah hasil usaha keras kementerian bersama penduduk serta pelbagai pihak lain dalam menangani wabak itu,” katanya.

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140907/dn_15/2.6-juta-hidap-diabetes#ixzz5VW7UZa7L
© Utusan Melayu (M) Bhd

 

Orang Kelantan Ramai Penghidap Kencing Manis

“DOKTOR WI MASA SEMINGGU JAH NK KERAT KAKI SEBAB KECING MANIH….”
.
.
Dulu mak kerap mengadu kebas2 kaki.. kami igt biasa je.
Doktor sahkan gula badan mak tinggi…pankreas tak dapat kawal kemasukan gula di dalam badann.
.
Bila mak mula berkudis di kaki, kaki mak makin teruk sampai doktor bagitau cara terbaik adalah POTONG!
Itulah detik kesedihan kami sekeluarga…dan mak kerap mengalirkan air mata….
.
.
Mujurlah jiran kepada jiran di kampung perkenalkan BC100
Katanya ini sangat membantu malah di iktiraf BPFK KKM
(NOT 121201739K)
.
.
Setelah 1 botol…kesihatan mak semakin beransur pulih…TAK JADI POTONG KAKI! mak dah boleh solat semula dengan sempurna..
.
.
Ramuan 9 bahan herba #BC100 mampu membantu mengembalikan kesihatan optimum kepada semua orang.
.
.
Melancarkan dan menstabilkan peredaran darah serta menyingkirkan toksin dlm darah melalui pencernaan. #BC100 pilihan terbaik untuk mereka² yang mengalami masalah kesihatan Kencing Manis, Drah Tinggi, Jantung dan banyak lagi. Malah ia jugak mampu menyegarkan badan.
.
.
” Sebulan amalkan #BC100 …bacaan gula akak turun sehingga 5.7…” – Puan Zie

“Luka kaki dah kering dan doktor kata xperlu potong lagi….alhamdulillah sejak amalkan #BC100…” – Makcik Ketereh
.
.
➡ #INTENSEENERGIEBC100
Gabungan Herba yang ada terbukti membantu menyelesaikan masalah kesihatan.
.
Kandungan adalah 100% berasaskan 10 herba;
🌿ALOE VERA
🌿LIMAU NIPIS
🌿ROSEMARY
🌿SEMAMBU
🌿SAGE
🌿TYMUS ZYGIS
🌿AKAR SERAI
🌿SOAP NUTS
🌿MANJAKANI
.
.
SETIAP RUMAH perlu ada Sebotol #BC100 tau
Harga yang tersangat anda mampu miliki untuk kesihatan optimum seisi keluarga
.
.
Untuk pertanyaan lanjut boleh Whatsapp di talian di bawah
➡ 0169629061 (Cikgu Elly)
➡ 0169629061 (Cikgu Elly)
.
atau
.
=============================
>> Klik link ni untuk whatsapp terus
👇 👇 👇 👇 👇 👇

http://www.wasap.my/601696290

TESTIMONI BC100 / INTENSE ENERGY BC 100 UNTUK PENYAKIT KENCING MANIS

61

Fungsi Darah & Kesan Buruk Jika Pengaliran Darah Tidak Lancar

Darah merupakan alat pengangkutan terpenting dalam badan kita. Apa akan jadi jika pengaliran darah kita tersumbat macam longkang ni? Perjalanan darah dalam badan akan tersekat sebab tu lah timbul pelbagai jenis penyakit seperti strok dan angin ahmar. Seram tak?

Darah mengangkut oksigen ke otak. Darah menghantar nutrien kepada sel. Darah jugalah yang membawa toksin dari sel untuk dibuang dari tubuh melalui air kencing dan najis. Sebab tu kita kena pastikan perjalanan darah lancar dan inilah fungsi paling utama krim BC 100 ni. Ia melancarkan perjalananan darah dan hidup kita akan jadi sihat.

Apakah Penyakit Eczema ??

Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun.

Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai.

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.