Monthly Archives: October 2018

Bayi Terseksa Derita Ekzema

[ BAYI TERSEKSA!!!!!!] 😲😲 .
😔 Awak tahu x Kisah bayi yg berdarah sampai nampak daging kat atas kepala tu.???????? .
Awak x tahu🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
.
➡️ Awak tahu x ramai bayi dan Kanak2 yang derita eczema dari seawal usia 3 bulan….

.
➡️ Awak tahu x bayi dan Kanak2 yang derita rezeki eczema sukar untuk mendapat tidur yang berkualiti

.
➡️ Awak tahu x bayi dan Kanak2 yang derita eczema mudah mendapat alahan.. Mereka x boleh panas… X boleh stress..

.

➡️ Awak tahu x emosi bayi dan Kanak2 yang derita eczema terganggu kerana mereka sering tidak selesa….

.
➡️ Awak tahu x yang eczema pada bayi dan Kanak2 boleh sehingga ke tahap berdarah dan Bernanah..
.
TETAPI… ALHAMDULLILAH….🤲🤲🤲🤲
.
🌸👍🌸 Kita boleh membantu bayi dan Kanak2 ini dengan satu produk istimewa… ♥️♥️♥️ BC 100 ♥️♥️♥️
.
0169629061 Kak Elly FREE je if korang nk wasap tanya sal BC 100 ni.. Testimoni EKZEMA / ECZEMA seperti di bawah ye 👇👇👇

Kenapa Ramai Orang Kelantan Hidap Diabetes

Maybe ni salah satu puncanya kan???

.

Sumber Dari Utusan Malaysia (2014)

Boleh baca ye 👇👇👇

.

TUMPAT 6 Sept. – Sebanyak 2.6 juta penduduk negara ini menghidap diabetes atau kencing manis ekoran kurangnya penjagaan kesihatan terutama ketika pengambilan makanan harian.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahya berkata, daripada jumlah tersebut, Kelantan merekodkan jumlah penghidap paling ramai iaitu 300,000 orang.

Beliau berkata, lebih membimbangkan, rata-rata penghidap penyakit berkenaan terdiri daripada golongan muda di bawah usia 20 tahun.

“Perkara ini tidak boleh diambil mudah oleh rakyat kerana melibatkan soal kesihatan.

“Saya ingin nasihatkan seluruh rakyat negara ini supaya mengurangkan pengambilan makanan manis serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersukan,” katanya selepas program saringan kesihatan bersama masyarakat Siam di Kampung Jubakar Darat di Wat Machimaran, di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengarah Kesihatan negeri, Datuk Dr. Ahmad Razin Ahmad Maher; Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tumpat, Datuk Mohd. Rosdi Ab. Aziz dan Naib Ketua UMNO bahagian, Wan Hanapi Wan Yaakob.

Tambah Hilmi, penduduk perlu mengamalkan gaya hidup sihat di samping menjaga pemakanan bagi memastikan kesihatan mereka berada pada tahap terbaik.

Dalam perkembangan lain beliau memberitahu, kes denggi di Selangor dan Kelantan mula menunjukkan penurunan dalam tempoh dua minggu ini.

“Perkembangan positif ini adalah hasil usaha keras kementerian bersama penduduk serta pelbagai pihak lain dalam menangani wabak itu,” katanya.

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140907/dn_15/2.6-juta-hidap-diabetes#ixzz5VW7UZa7L
© Utusan Melayu (M) Bhd

 

Orang Kelantan Ramai Penghidap Kencing Manis

“DOKTOR WI MASA SEMINGGU JAH NK KERAT KAKI SEBAB KECING MANIH….”
.
.
Dulu mak kerap mengadu kebas2 kaki.. kami igt biasa je.
Doktor sahkan gula badan mak tinggi…pankreas tak dapat kawal kemasukan gula di dalam badann.
.
Bila mak mula berkudis di kaki, kaki mak makin teruk sampai doktor bagitau cara terbaik adalah POTONG!
Itulah detik kesedihan kami sekeluarga…dan mak kerap mengalirkan air mata….
.
.
Mujurlah jiran kepada jiran di kampung perkenalkan BC100
Katanya ini sangat membantu malah di iktiraf BPFK KKM
(NOT 121201739K)
.
.
Setelah 1 botol…kesihatan mak semakin beransur pulih…TAK JADI POTONG KAKI! mak dah boleh solat semula dengan sempurna..
.
.
Ramuan 9 bahan herba #BC100 mampu membantu mengembalikan kesihatan optimum kepada semua orang.
.
.
Melancarkan dan menstabilkan peredaran darah serta menyingkirkan toksin dlm darah melalui pencernaan. #BC100 pilihan terbaik untuk mereka² yang mengalami masalah kesihatan Kencing Manis, Drah Tinggi, Jantung dan banyak lagi. Malah ia jugak mampu menyegarkan badan.
.
.
” Sebulan amalkan #BC100 …bacaan gula akak turun sehingga 5.7…” – Puan Zie

“Luka kaki dah kering dan doktor kata xperlu potong lagi….alhamdulillah sejak amalkan #BC100…” – Makcik Ketereh
.
.
➡ #INTENSEENERGIEBC100
Gabungan Herba yang ada terbukti membantu menyelesaikan masalah kesihatan.
.
Kandungan adalah 100% berasaskan 10 herba;
🌿ALOE VERA
🌿LIMAU NIPIS
🌿ROSEMARY
🌿SEMAMBU
🌿SAGE
🌿TYMUS ZYGIS
🌿AKAR SERAI
🌿SOAP NUTS
🌿MANJAKANI
.
.
SETIAP RUMAH perlu ada Sebotol #BC100 tau
Harga yang tersangat anda mampu miliki untuk kesihatan optimum seisi keluarga
.
.
Untuk pertanyaan lanjut boleh Whatsapp di talian di bawah
➡ 0169629061 (Cikgu Elly)
➡ 0169629061 (Cikgu Elly)
.
atau
.
=============================
>> Klik link ni untuk whatsapp terus
👇 👇 👇 👇 👇 👇

http://www.wasap.my/601696290

TESTIMONI BC100 / INTENSE ENERGY BC 100 UNTUK PENYAKIT KENCING MANIS

61